"De boeken die je leest en de mensen die je ontmoet"

Een bekende uitspraak die ik meer dan 10 jaar geleden hoorde. Hoever je komt als ondernemer is afhankelijk van deze twee dingen.

En het is waar, om marketing en sales goed te begrijpen begint het met heel veel boeken lezen. Op deze pagina vind je de boeken die ik waardevol vond naast mijn opleiding “Small Business en Retail Management”.

The Purple Cow

Seth Godin

4 jaar nadat ik afgestudeerd was las ik dit boek en ik verbaasd dat dit kleine boekje niet in het lespakket zat. Nu kwam het uit in 2005 en ik studeerde in 2007 af, dus misschien hadden de docenten het nog gelezen.

Dit kleine paarse boekje is een must-read voor iedere ondernemer. In het kort; zorg dat jij een paarse koe wordt. Een koe die opvalt tussen alle zwart-witte en bruine koeien.

Beste marketingboeken The Purple Cow Seth Godin

How to win friends and influence people

Dale Carnegie

De mensen die het boek kennen zullen zeker beamen dat dit ook een must-read is.

Iedereen die in zijn leven andere mensen tegenkomt zou dit boek gelezen moeten hebben. Niet dat je dan iedereen als vriend moet hebben maar je zal zeker punten herkennen hoe je sommige situaties beter kan benaderen.

Ook als audioboek.

Marketingboek en persoonlijke ontwikkelingen beste boeken

Think & Grow Rich

Napoleon Hill

Een boek van 100 jaar oud en toch nog relevant. Waarschijnlijk is dit één van de eerste zelfhulp boeken die de basis legt van de vele theorieën die nu verteld worden.

In het kort vier stappen om jouw succes te behalen;

  1. Wat wil je precies bereiken?
  2. Wat offer je ervoor op?
  3. Wanneer wil je het bereiken?
  4. Waarmee ga je het verdienen?

 

Boek over ondernemen rijk worden Napoleon Hill

De Duivel te slim af zijn

Napoleon Hill

Dit boek is heel recent pas voor het eerst gepubliceerd. De vrouw van Napoleon wilde niet dat dit gepubliceerd werd gezien de controversiële dingen die in dit boek staan. 80 jaar na het schijven komt het toch uit.

Er staan bijzondere gesprekken in die Napoleon met een engel en een duivel had. Neem deze gesprekken niet te letterlijk dan zal je er zeker een boodschap uit halen die je helpt in negatieve situaties.

Ook als audioboek.

De duivel te slim af zijn van Napoleon Hill

De Ondernemersmythe

Michael E. Gerber - The E-myth (EN)

Val niet in de valkuil van veel ondernemers; druk bezig zijn met randzaken die je kan uitbesteden.

Het boek gaat over meer dan het korte zinnetje hierboven.  Maar het geeft je een goede start om een turn-key onderneming te maken.

Breng je processen in beeld en maak het zo dat je het goed kan uitbesteden. Zo kan je doen waar jij het beste in bent in jouw onderneming. Helaas is het Nederlandse boek amper te verkrijgen en zal je waarschijnlijk moeten uitwijken naar de Engelse versie.

Bovenstaande links zijn affiliate links. Bij een bestelling ontvangen wij een paar procent als bedankje.